Michael Nøhr Nielsen kan i 2024 fejre sit 20-års jubilæum hos Møllegårdens Camping, og markerer det med ekstra gode tilbud til Åbent Hus 26. og 27. oktober.
Det har altid ligget i luften, at Michael Nøhr Nielsen skulle videreføre familievirksomheden, som blev startet af hans bedstefar i 1968, og i 2004 meddelte forældrene Birthe og Niels Kristian Nielsen, at nu var det tid til at ”komme hjem”. På det tidspunkt var Michael ansat hos Datahuset i Thisted, hvor han med stor succes servicerede blandt andet en række foreninger og virksomheder i København som IT-supporter.
Et nemt valg
Med udsigten til, at Møllegårdens Camping skulle sælges til anden side, hvis Michael ikke ville træde ind i virksomheden, var valget nemt for den dengang 25-årige, og han startede i første omgang som ansat. Snart blev der dog sat gang i generationsskiftet, og i en årrække drev de to generationer af familien Nielsen firmaet sammen i et I/S.
Foden under eget bord
Møllegårdens Camping var i en rivende udvikling i årene efter 2004, og der blev blandt andet bygget nyt værksted på 2.400 m2, tømrerværksted, skadecenter og synshal på adressen Ferskenvej 5 i Vildsund – et stenkast fra butikken på Skyumvej. Senere blev salgsafdelingen udvidet med en 600 m2 opvarmet udstillingshal, og i 2012 overtog Michael Nøhr Nielsen forældrenes andel af virksomheden.
Autocampere, Corona-krise og camping-boom
Under Michael Nøhr Nielsens ledelse er Møllegårdens Camping vokset yderligere, med kraftig vækst i salget, etablering af egen marketing-funktion, køb af campingpladsen i Vildsund, og forhandling af Sun Living autocampere, som bygges hos Adria i Slovenien. I Corona-krisen blev virksomheden en del af et hidtil uset camping-boom, med et enormt salg af vogne – men også med store leveringsproblemer grundet de lange nedlukninger.
Fortid og fremtid i skøn forening
”Vi er en virksomhed med mange traditioner”, siger Michael Nøhr Nielsen, og fortsætter ”Den vigtigste tradition af dem alle, at vi lægger afgørende vægt på seriøs rådgivning og god service, også når det går stærkt” – og stærkt gik det igennem flere år. ”Nu er markedet faldet tilbage til et mere normalt niveau, og leverandørerne kan følge med efterspørgslen”, fortsætter han og konkluderer ”Det betyder omvendt, at vi har et meget komplet udvalg af både nye og brugte vogne på lager, til glæde for kunderne”
Åbent Hus – årets anden juleaften hos Møllegårdens Camping
I slutningen af oktober inviterer Møllegårdens Camping endnu en gang til åbent hus med præsentation af 2025-nyheder, ekstra gode tilbud, og som altid forventes der mange gæster i huset, fra både nær og fjern. I år har vi desuden inviteret en række campingpladser, som også lokker med gode oplevelser og gode tilbud til næste campingsæson.
”Én af vores faste firmatraditioner er også at servere røde pølser med brød og en øl eller vand til at skylle ned med, til vores Åbent Hus i efteråret. Det giver en god stemning i hele huset, med masser af snak og højt handelshumør. En af mine gode kunder fra København, fra min tid som IT-supporter, erklærede ret tidligt, at han ”nok aldrig kom til at købe en campingvogn” – men han kom hvert år til åbent hus, og fik en pølse eller to, slutter 45-årige Michael Nøhr Nielsen, virksomhedsleder og 20-års jubilar, med et glimt i øjet og et smil.